Slovenske blogerke o sončenju: Klobuk na glavo, kremo na nos in smuk v senco

Tale blog začenjam z enim dogodkom, ki se mi je zgodil. Ko sem se v maju odpravila v DM po ''nujnih'' nakupih, sta bili v njem dve dekleti, verjetno še najstnici, in ena od niju je imela v rokah dve Marmeladi (izdelek za hitro porjavitev brez SPF-a). Najraje bi ji rekla, naj pusti to na polici in raje za isti denar kupi dve kremi za zaščito pred soncem, ki ji bosta veliko bolj koristili. Ker se zavedam škodljivosti in posledic sončenja sem zdravemu sončenju in sončnim kremam posvetila tri bloge, vendar mu bom še enega. S tem blogom se pridružujem ostalim slovenskim blogerkam, ki so pisale zakaj sončenje ni zdravo. 

Ko bela polt postane zakon.
V otroških in najstniških letih je bilo mazanje s kremo za sončenje zame prava muka in popolnoma nepotrebno. Motila me je težka struktura kreme, neprestano mazanje in v najstniških letih bel videz kože.
Takrat seveda nisem vedela kaj pomeni zaščitni faktor, pa tudi o raku kože se ni toliko govorilo. Še vedno se spomnim, kako sem, ko smo bili na morju, med tuširanjem opazovala ali se vidi črta od kopalk in ali je moja koža potemnela, včasih sem bila prav jezna če ni. Če sedaj pomislim kako sem bila naivna bi sedaj samo sebe za ušesa. No, da ne govorim o tem, da se mi je še proti koncu srednje šole zgodilo da me je sonce precej opeklo. Prišla so študijska leta in s tem študij kozmetologije, ki ima v programu vsaj štiri ali pet predavanj o sončenju in kremah za sončenje, pri katerih smo te teme obdelali z različnih zornih kotov. Priznam, po tem ko sem slišala marsikateri podatek, se je moj pogled iz s kremo za sončenje se je potrebno mazati spremenil v s kremo se moram mazati. Sedaj je vsak dan v letu moj 'must have' krema za obraz z zaščitnim faktorjem. Raje imam dve kremi s faktorjem za obraz, kot pa obraz s pospešenim staranjem čez nekaj let.

Ko paziš, pa te sonce še vedno ujame...

Priznam, letos me je malo opeklo in moja koža je malenkost potemnela na predelih, ki so vedno izpostavljeni soncu (roke in obraz, noge večinoma skrivam v dolgih hlačah). Ko sem prispela v obmorski kraj v Južni Karolini, kjer trenutno živim, sem se v poznih dopoldanskih urah odpravila v trgovino. Čeprav je trgovina oddaljena le 15 min je bilo dovolj da so moj dekolte in predvsem rame dobili barvo.  Med delom opazujem ljudi, ki so trenutno na dopustu in se razdajajo sončnim žarkom na plaži. Iskreno, kar težko gledam 40 in 50 letnice z zelo porjavelo kožo na telesu, ki počasi začenja spominjati na usnje z gubami in pegami. Videla sem tudi kar nekaj najstnic z opečeno kožo, ki bi jim najraje rekla naj se oblečejo in se že enkrat namažejo s kremo za sončenje, da ne bodo kasneje ugotovile, da je plastičen kirurg dražji od kreme, ki bi je porabile.

Hitri nasveti kako se zaščititi pred soncem

- Vedno uporabljaj kremo za sončenje, še posebej na delih, ki so vedno izpostavljeni soncu. Torej obraz, roke, vrat, dekolte in, predel na katerega najraje pozabimo, ušesa in predel za njimi.

- Lahka oblačila, ki prekrijejo celo telo. Čeprav vem da je vroče, se najlažje zaščitiš tako da nosiš lahka oblačila. Seveda pa ne pozabi še na klobuk in modna sončna očala.


- Izogni se sončenju ali aktivnostim na prostem med 10h in 16h, saj je takrat sonce najmočnejše.


- Pri nakupu kreme za sončenje bodi pozorna, da kupiš kremo z dovolj visokim faktorjem (30 ali 50), ki ščiti tako pred UVB, kot tudi pred UVA žarki. 


- Nanesi zadostno količino kreme za sončenje. Za celotno telo naj bi se je v enem nanosu porabilo približno 30ml. Večini se to zdi preveč (in predvsem predrago), zato jo nanesemo manj. Pri tem pa se moramo zavedati, da je s tem tudi zaščita manjša. Nanose je potrebno ponavljati na približno 2 uri oziroma takoj po kopanju, otiranju z brisačo ali potenju.


- Kolikor se le lahko se zadržuj v senci. Kljub temu, da nisi direktno izpostavljena soncu, te žarki še vedno dosežejo, zato moraš biti še vedno zaščitena s kremo.


Miti o sončenju

Solarij je varen.
Solarij je nevaren ravno toliko kot sonce. Po uporabi solarija tvoja koža ne bo rdeča, se bodo pa pojavile poškodbe na celicah, kar vodi v zgodnje staranje kože, ki pa ga zagotovo želiš preprečiti.

Ko enkrat porjavim je moja koža zaščitena.

Ko enkrat porjaviš je tvoja koža že precej poškodovana, saj je porjavitev zadnja obramba kože pred prehudimi poškodbami celic.

Ko se vozim v avtu ne potrebujem zaščite pred soncem.

Ali si vedela, da se stran obraza in roka, ki je na tisti strani kjer je izpostavljena oknu, hitreje stara? Do tega pride ker UVA žarki prehajajo steklo in dosežejo tvojo kožo in jo poškodujejo.

Moje najljubše kreme za sončenje?

Tu se bom osredotočila na kreme za obraz. Do sedaj sem jih poskusila kar nekaj in moram reči, da sta moji najljubši kremi La Roche-Posay  XL dry touch, gel-krema SPF 50+ in Vichy Capital soleil Dry touch, emulzija SPF 50. Navdušili sta me iz več razlogov, prvi je da imata dovolj visok faktor, drugi da ne puščata belih sledi, tretji da imata dry touch učinek, kar pomeni da kožo matirata in se po niju nisem pretirano svetila in četrti razlog, ker na koži delujeta lahko in vlažilno. Poleg tega pa ima krema od Vichy-ija še zelo prijeten vonj. Trenutno pa je pri meni na testiranju Neutrogena SPF 55 Ultra sheer dry touch.




Kaj o beli polti pravijo druge slovenske blogerke?

Na spodnjih povezavah si lahko prebereš zapise ostalih slovenskih blogerk na to temo.


Za konec

Svojo kožo ustrezno zaščiti pred sončnimi žarki in se tako izogni povečanemu tveganju za nastanek kožnega raka in prehitremu staranju. Ne pozabi, da je koža samo ena in tvoj največji organ, za katerega moraš poskrbeti, saj ščiti tudi tvojo notranjost. Verjetno si opazila, da z leti pridobimo vse več kožnih znamenj, redno si jih pregleduj in če se ti kakšno od njih zdi sumljivo, obišči osebnega zdravnika! Več o zdravem sončenju si lahko prebereš tukaj, o sončnih kremah tukaj in o mojih predlogih za kremo za sončenje tukaj.






2 komentarja

  1. Super objava, meni se žal ni uspelo pridružiti :( Najboljša mi je ta s solarijem ja, kao grem v solarij, da se zaščitim pred opeklinami na morju...ah ja :)
    Ker sem ti na moje blogu pozno odgovorila, ti napišem še tukaj ;) PP Forget me not sem kupila rabljenega od soblogerke, drugače jih pa verjetno prodajajo samo preko spleta

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala! :) Ja ta s solarijem je super, ampak tudi precej razširjena, ne samo med mladimi. Bom malo pobrskala, nekje jih imajo zagotovo :)

    OdgovoriIzbriši